Klantenbeoordeling 9.7/10

Mobiel abonnement

Vergelijk mobiele abonnementen met telefoon. Kies jouw abonnement en ontvang direct de nieuwste smartphone.

Waar op letten bij het kiezen van een mobiel abonnement?

Om de juiste keuze te maken voor een mobiel abonnement is het handig om verschillende abonnementen met elkaar te vergelijken. Onze tool helpt je om de juiste keuze te maken. Door middel van de filters kun jij precies selecteren wat voor telefoon, provider, personalisaties en abonnement je wilt. Zo maak je altijd de beste keuze.

Welk telefoon abonnement kiezen

Ondanks dat onze vergelijkingstool ontzettend handig is, is het ook goed hier zelf eens over na te denken. Ga eens na wat voor soort gebruiker jij bent en maak snel jouw vergelijking. Wij helpen je ook een handje door verschillende gebruikers voor je op een rijtje te zetten.

  • De nauwelijks gebruiker: Deze gebruiker maakt geen gebruik van WhatsApp of internet. Degene belt soms en stuurt af en toe een sms bericht. Hiervoor is een telefoon met een prepaid simkaart al voldoende.
  • De basis gebruiker: Dit is een gebruiker die af en toe belt en op internet zit. Deze gebruiker kijkt geen films en luistert geen muziek op het internet. Hij of zij heeft dan ook genoeg aan 500 MB data en 100 tot 300 belminuten.
  • De gemiddelde gebruiker: Dit is een gebruiker die het internet vaak gebruikt voor bijvoorbeeld WhatsApp of Facebook. Hij of zij belt geregeld en kijkt af en toe een film via het internet. Deze gebruiker gebruikt ongeveer 150 tot 350 belminuten en 2000 tot 5000 MB aan data.
  • De groot gebruiker: Deze gebruiker is continu online en belt veel.  Er worden veel foto’s en video’s gedeeld. Hij of zij luistert ook uren muziek of kijkt films of video’s via het internet. Voor deze gebruiker zijn de abonnementen met 500 belminuten en 5 GB of meer geschikt.

Onbeperkt bellen en sms’en

Naast dat er verschillende abonnement zijn met een beperkt aantal belminuten en GB’s zijn er ook unlimited abonnementen. Dit zijn abonnementen waarbij je onbeperkt kunt bellen en/of internetten. Zo voorkom je extra hoge kosten omdat je buiten je bundel bent gegaan, is dat nog eens fijn.

De voordelen van een mobiel abonnement met een telefoon

  • Het bedrag van de telefoon hoeft niet in één keer betaalt te worden
  • Je beschikt over één van de nieuwste telefoons
  • Nadat het abonnement is verlopen kun je de telefoon houden of verkopen.
  • De prijs van een telefoon is soms lager dan een losse telefoon.

De nadelen van een mobiel abonnement met een telefoon

  • Je maandelijkse kosten zijn hoger
  • Wanneer de telefoon prijs hoger is dan 250 euro krijg je een BKR-registratie.
  • Overstappen van telefoon gaat minder snel, je zit meest voor 1 à 2 jaar vast aan het abonnement.
  • De keuze in smartphones is minder ruim dan bij Sim-only.

Vergelijk de voorwaarden van providers

Wanneer je gaat kijken welke provider bij jou past is het ook van belang te kijken naar de kleine lettertjes. Wat zijn bijvoorbeeld de kosten voor bellen of datagebruik buiten je bundel? Zijn er kosten gebonden aan het verlagen of het verhogen van je maandelijkse data of belminuten? Wat zijn de kosten voor het bellen naar of gebeld worden door het buitenland? Het antwoord op deze vragen is vaak in de kleine lettertjes te vinden.

BKR Registratie

Sinds 1 mei 2017 wordt er een BKR registratie doorgevoerd wanneer je een mobiele telefoon abonnement afsluit boven de 250 euro en deze langer dan 1 maand loopt. Zo voorkom je dat je onverwachts een BKR registratie krijgt. Dit geldt overigens alleen voor de afbetaling van je toestel, dus niet voor maandelijkse kosten zoals bellen en internetten.

040 311 60 22

Nu bereikbaar tot 21:00.
Bel direct