Klantenbeoordeling 9.7/10

Geld lenen bij Qander

Geld lenen bij Qander. Lees meer over deze aanbieder van leningen in Nederland: de rente van Qander en de ervaringen met deze maatschappij.

Sygma wordt Qander

Qander is voor velen een nieuwe naam voor geld lenen in Nederland. Achter dit label zit Qander Consumer Finance dat ook consumptieve kredieten onder de naam Directa.nl aanbiedt. De kredietverstrekker zet de activiteiten van het Franse LaSer voort waardoor de namen Sygma Finance en Laser Cards veranderen in Qander. Naast leningen biedt deze maatschappij Creditcards aan.

Start jouw leen-aanvraag bij Qander >

De leningen van Qander

Qander biedt zowel persoonlijke leningen als doorlopende kredieten. Deze leningen hebben de volgende highlights:

Qander Persoonlijke Lening

  • Minimaal leenbedrag vanaf € 7.500,- en lenen tot € 75.000,-.
  • Minimale leeftijd bij aanvraag 21 jaar.
  • Maximale leeftijd bij aanvraag 68 jaar.
  • Looptijd tussen 24 maanden en 10 jaar.
  • Boetevrij aflossen

Persoonlijke lening van Qander: Bekijk het aanbod

Qander Doorlopend Krediet

  • Minimaal leenbedrag € 5.000,- en lenen tot € 50.000,-.
  • Minimale leeftijd bij aanvraag 21 jaar.
  • Maximale leeftijd bij aanvraag 64 jaar.
  • Boetevrij en onbeperkt eerder aflossen.

Doorlopend krediet van Qander: Bekijk het aanbod

Wat doet de leenrente?

Voor zowel de persoonlijke lening als het doorlopende krediet, zit Qander in de top 10 leenrentes van Nederland. De krediet verstrekker zit daarmee in de middenmoot als het gaat om rentes voor geld lenen.

Geld lenen via tussenpersoon

Qander richt zich met haar labels op de intermediaire markt. Dit betekent dat de persoonlijke leningen en doorlopende kredieten enkel via een tussenpersoon gesloten kunnen worden. De leningen gaan dus gepaard met een kort onafhankelijk advies zodat de lening is afgestemd op je situatie. Ook heb je een vast aanspreekpunt voor vragen en aanpassingen.

Een lening afsluiten gaat overigens geheel online. Je hebt de offerte binnen 24 uur binnen. 

‘Marktaandeel vergroten met Hollands ondernemerschap’

In een interview met het vakblad AMweb geeft commercieel directeur Michel Blom aan dat het bedrijf zich met de nieuwe naam en onafhankelijke koers opmaakt voor een groei van het marktaandeel. Het kanaal van de tussenpersoon wordt gezien als speerpunt voor groei. Niet alleen voor leningen, maar ook voor creditcards.


De kredietverstrekker biedt al 20 jaar leningen aan en opereert zelfstandig in de markt. Op de website zetten ze zicht duidelijk af tegen de banken met de kernwaarden: betrouwbaar, verantwoordelijk en de klant centraal. “Hollands ondernemerschap”, noemen ze het zelf. Qander is gevestigd in ’s-Hertogenbosch en heeft 150 medewerkers.

Jouw ervaring met Qander

We zijn benieuwd naar jouw ervaring met Qander. Geef hieronder aan wat je van deze nieuwe kredietverstrekker vindt, bijvoorbeeld over de snelheid van de offerte en de bereikbaarheid van de klantenservice.

Start jouw leen-aanvraag bij Qander >

Dit artikel is geschreven door Roel van Oirschot

Eerste woning kopen?

Ontdek de mogelijkheden voor starters.

Aflossingsvrij

Bereken jouw mogelijkheden met een aflossingsvrije hypotheek

Overwaarde opnemen?

Bereken nu vrijblijvend jouw mogelijkheden.

Praat mee over "Geld lenen bij Qander".

  1. Ik zie alleen negatieve ervaringen hier maar ik moet zelf erkennen dat ik geen problemen heb gehad met de aanvraag van een PL en later het oversluiten daarvan. Het enige wat ik heb aan te merken is dat het soms wat langer duurt voordat je uitslag krijgt.

    Beantwoorden
  2. Zeer slechte ervaringen met Qander. Asociaal in communicatie en zeer onredelijk. Ik heb een DK daar, ik heb een groot bedrag afgelost, dan hoor je ze niet, maar als je vervolgens een bedrag wilt opnemen kan het ineens perinent niet meer. En zelfs mijnqander wordt dan ineens deels geblokkeerd. Nooit zaken doen met deze bandieten!!!

    Beantwoorden
  3. Maken ze er een rommeltje van en weten van elkaar niet waar ze mee bezig zijn, dubbele boekingen, afspraak gemaakt met de ene en door de volgende gebeld over het probleem en na een afspraak weer een brief en mail ontvangen met een herinnering terwijl er gewacht wordt (3 maanden) op een regeling.

    Beantwoorden
  4. Sloot 6 maanden voor mijn pensioen een pl af a €75.000,- met 10 jaar looptijd af. Ik vraag nu, 1,5 jaar later, renteverlaging aan. Dit wordt afgewezen omdat mijn inkomen te laag is!? Levenslang pensioeninkomen wordt nu niet meegenomen in acceptatie. Naar pensioenleeftijd is bij acceptatie nooit gevraagd.

    Lastenverlaging wordt dus afgewezen vanwege een te laag inkomen?
    Nogal bizarre uitvoering van de blijkbaar eerder verzuimde zorgplicht.
    Ben benieuwd wat Kifid hier van vindt.

    Blijf uit de buurt van deze prutsende geldverstrekker!

    Beantwoorden
  5. NOOIT AAN BEGINNEN! Zijn communicatief niet vaardig, geven geen antwoord op vragen en dwalen er links en recht omheen. Totaal niet klantvriendelijk of servicegericht en zijn ook zeker niet transparant in hun beleid of werkwijze.

    Beantwoorden
    • na het verkrijgen van een schonelei wordt er na 3 jaar een betaling gedaan en krijg je code 3 waardoor je dus 3 jaar langer staat geregistreerd bij bkr….
      Dan zeggen ze van de klantenservice dat je een kopie schonelei moet opsturen na 8 jaar nou die papieren zijn allemaal weg dus kan ik niet van mijn melding afkomen dus…..
      Nou ze moeten gewoon hun werk doen en als het klaar is is het klaar vind ik ben genoeg gestraft met al 3 jaar extra en een lening die niet eens van mij was maar van mijn ex

      Beantwoorden
  6. Lening afgesloten, maar heb totaal geen inzicht over mijn aflossing
    meerdere keren gebeld en gemaild, maar weten zelf ook niet wat ze zeggen, de een verteld weer wat anders dan de andere ook word je zeer onvriendelijk te woord gestaan. en je word maandelijks getoets bij BKR ook daar kunnen ze mij geen antwoord opgeven.

    Waardeloos!!!!

    Beantwoorden
  7. Inderdaad een zeer klantonvriendelijke onderneming,je bent een nummer.
    Zijn heel de menselijkheid uit het oog verloren.
    Zeer onvriendelijke medewerkers.

    Beantwoorden
  8. Helaas is mijn ervaring dat de klant niet vriendelijk wordt benaderd door de klantenservice. Men volgt de regeltjes maar verliest de menselijke maat uit het oog. Ik kies in het vervolg voor een ander.

    Beantwoorden

Plaats een reactie

Een complete hypotheekvergelijking?

Wij vergelijken méér dan 670 hypotheken.

040 311 60 22

We zijn weer bereikbaarop vrijdag om 09:00.
Bel direct